​1. Die Steinmühle
Die Steinmühle wurde 1303 als Getreidemühle von den Zisterziensermönchen aus dem Kloster Zinn erbaut und von diesen betrieben. Bis 1766 wurde die Mühle als Getreidemühle genutzt, bis der damalige Mühlenmeister eine Genehmigung zur Anlegung einer Schneidemühle (Sägewerk) erhielt.
1845 wurde sie wieder abgerissen und danach als Ölmühle wiederaufgebaut. Ende 19. Jahrhunderts wurde auf Dampfkraft erweitert und die Mühle zur Strohpapierstoff-Fabrik umgebaut. Sie wurde auch weiter als Dampfmühle genutzt. 1918 firmiert die Mühle als „G. Thiele Steinmühle“. Inhaber war Emil Gericke, der Schwiegersohn von G.Thiele. 1934 wurde die Dampfmaschine durch einen Motor ersetzt und die Mühle vergrößert.
![Mein Logo.jpg](https://static.wixstatic.com/media/748320_65d2158b86eb416491817a2b15454634~mv2.jpg/v1/fill/w_118,h_67,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/Mein%20Logo.jpg)
Route 66 in Arizona
Is Route 66 actually a real lost place? I think so. During our road trip we were on Historic Route 66 for half a day. We left Interstate 40 behind Williams on the way from the Grand Canyon to Las Vegas and drove onto 66. There was very little traffic. The road conditions were okay. After a while we reached Seligman. Yes, and this is where the 66 flair began. We had an extensive breakfast in the famous "Roadkill 66 Cafe". It was also relatively empty in August. It is definitely recommended. Everything delicious and a lot! There was also a lot of "historic" to see all around. But also a lot of vacancy. Since the places on the 66 through the construction of the Interstate were cut off from traffic in the 1960s, the livelihoods of the service companies along the route have been deprived of their livelihood. With that, the decline began.
Next stop Hackberry. Actually just a disused gas station with a general store. everything with a lot of 50s flair. The souvenir shop already has cult status. Of course, everything is made for tourism, but people away from the big cities also have to live.
At Kingsman we were brought back onto the interstate. On the Internet, this section is described as the most must-see of the whole route from Chicago to LA. It was. So, if you're in the area, make the detour!
![Wegeweiser Historic 66](https://static.wixstatic.com/media/748320_ee03ef0e0f17483aa567815a838ef095~mv2_d_1318_2705_s_2.jpg/v1/fill/w_147,h_302,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/748320_ee03ef0e0f17483aa567815a838ef095~mv2_d_1318_2705_s_2.jpg)
![Roadkill Cafe in Seligman](https://static.wixstatic.com/media/748320_72610b2d34974fc8a669ee572de31010~mv2.jpg/v1/fill/w_157,h_216,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/748320_72610b2d34974fc8a669ee572de31010~mv2.jpg)
![Seligman](https://static.wixstatic.com/media/748320_20105de91f0a41758c503a8e25b2854f~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_129,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/748320_20105de91f0a41758c503a8e25b2854f~mv2.jpg)
![Im Roadkill Cafe in Seligman](https://static.wixstatic.com/media/748320_6a22ab481d004b1b9ae32807cdd7d811~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_98,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/748320_6a22ab481d004b1b9ae32807cdd7d811~mv2.jpg)
![Fort T in Seligman](https://static.wixstatic.com/media/748320_3f3b662863ca45b9aab7345b63f2455f~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_102,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/748320_3f3b662863ca45b9aab7345b63f2455f~mv2.jpg)
![Straßenszene in Seligman](https://static.wixstatic.com/media/748320_951fc9f0cfa6423c82938ce8d16197f6~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_98,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/748320_951fc9f0cfa6423c82938ce8d16197f6~mv2.jpg)
![alte Tankstelle Huckberry](https://static.wixstatic.com/media/748320_90b0d690070e4e31b427ffa98f4e9684~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_98,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/748320_90b0d690070e4e31b427ffa98f4e9684~mv2.jpg)
![alte Tankstelle in Huckberry](https://static.wixstatic.com/media/748320_398aabfcd01a4bdf84366910843ceec4~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_93,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/748320_398aabfcd01a4bdf84366910843ceec4~mv2.jpg)